Szervezeti és Működési Szabályzat
KISVÁRDA Város és Kistérsége Kábítószerügyi Egyeztető Fórum működési alapelvei.
(58/2011)ÖKT sz. határozatban foglaltak szerint
1. A Kisvárdai Kistérség Kábítószerügyi Egyeztető Fórum (VÁRDAKEF)
A Kisvárdai Kistérség Kábítószerügyi Egyeztető Fórum (továbbiakban: VÁRDAKEF) tevékenységét, tanácsadó és egyeztető munkáját az Országgyűlés által 2000. december 5.-én elfogadott „Nemzeti Stratégia a kábítószer-probléma visszaszorítására” című dokumentummal összhangban végzi.
A VÁRDAKEF a Kisvárdai Önkormányzat felkérésére kidolgozza a városi és kistérségi drogstratégiát.
A VÁRDAKEF az Önkormányzat mellett működő, jogi személyiséggel nem rendelkező szakmai tanácsadó testület, amely tevékenységével igyekszik összhangot teremteni a drogprobléma visszaszorításában alapvető fontosságú négy terület (közösség és együttműködés, a megelőzés, a gyógyítás és rehabilitáció, kínálatcsökkentés) szervezeteinek és intézményeinek munkájában.
Egységes szakmai és módszertani szemléletmód megvalósítására törekszik, továbbá arra, hogy ésszerűsítse és koordinálja a Kistérségben zajló kábítószer fogyasztás megelőzését szolgáló tevékenységet.
Segít a városi és kistérségi erőforrások mozgósításában; összehangolja a helyi szereplők tevékenységét, javaslatokat tesz, ajánlásokat fogalmaz meg az esetleges párhuzamosságok elkerülése érdekében.
Kiemelt feladata, hogy támogatja az „alulról jövő" kezdeményezéseket, továbbá szakmai ajánlóként koordinálja és elősegíti az országos, illetve nemzetközi pályázatokon való helyi részvételt.
A VÁRDAKEF az általa megbízott civilszervezet útján pályázik, de szakmai előkészítő munkájával hozzájárul a vonatkozó önkormányzati pályázatok kiírásához, továbbá segít azok elbírálásában, a rendelkezésre álló anyagi források elosztásában, rendeltetésszerű felhasználásában.
Tagjai számára szakmai továbbképzéseket szervez.
A VÁRDAKEF tevékenységével, szakmai munkájával kapcsolódik a megyei, a régiós és az országos programokhoz, az NDI által koordinált rendezvényekhez, képzési programjához.
2. Tagok
A VÁRDAKEF alapító tagjai az Képviselő-testület… 58./2011.) XI.11) ÖKT sz. határozata alapján a drog probléma kezelésében fontos szerepet játszó különböző állami, önkormányzati, civil és egyházi szervezetek.
A VÁRDAKEF tagjai különböző szakmai kompetenciával rendelkező személyek. Feladatuk az általuk képviselt szakterület szakmai szempontjait a lehető legnagyobb áttekintésre törekedve közvetíteni és lehetőség szerint érvényesíteni.
A VÁRDAKEF tagság jellegét tekintve önként vállalt társadalmi megbízatás, melyért díjazás nem jár. A tagok azonban feladatvégzéssel összefüggő költségtérítésre jogosultak /pl. napidíj és utazási költség /.
A tagok vállalják, hogy a társadalmi megbízatásnak minősülő tagság mellett alkalmanként személyes szakmai munkát is végeznek a deklarált célok megvalósítása érdekében. Ezért munkadíjra jogosultak, amelynek összegéről szerződésben állapodnak meg a megbízóval.
A VÁRDAKEF rendelkezésére álló pénzeszközök kezelését Kisvárda Város Önkormányzatának Hivatala - saját belső szabályzatainak megfelelően - végzi.
A VÁRDAKEF céljai elérése érdekében szükségesnek tartott feladatokra, a rendelkezésére álló pénzeszközök terhére, szerződések kötését kezdeményezheti. Az adott feladat szakmai teljesítését a KEF mindenkori elnöke a számlára írt „teljesítés rendben, kifizethető – dátum, aláírás” szöveggel igazolja.
3. Tisztségviselők
A VÁRDAKEF vezetését a Képviselő-testület által megbízott elnök, szakmai vezető és a munkacsoportok vezetői látják el.
Az elnök feladatai:
Szakmai vezető:
- az elnök munkáját segíti, a KEF szakmai-módszertani tevékenységeit koordinálja,
- szakmai kapcsolatot alakít ki és ápol a drog-stratégiában és cselekvési programban
Érintett szervezetek képviselőivel, a drog-prevencióban közreműködő intézmények
Vezetőivel, szakembereivel. Az elnök személyét képviseli annak elfoglaltsága esetén.
A szakmai munkacsoportok:
A VÁRDAKEF a következő munkacsoportokban végzi szakmai tevékenységét:
4 Ülések rendje
A VÁRDAKEF a konkrét feladatait, éves munkatervét önmaga határozza meg. Ezt követően megalakulnak a szakmai bizottságok.
A VÁRDAKEF tagjai előzetesen meghatározott időpontban, de negyedévente legalább egy alkalommal üléseznek, szükség esetén rendkívüli üléseket iktatva közbe. A bizottságok vezetői napi kapcsolatban állnak egymással
A résztvevők minden ülésen áttekintik az aktuális helyzetet a munkatervben meghatározottakhoz képest, rögzítik a következő ülés tárgyalandó témáit, melyeket a köztes időben felmerülő rendkívüli napirendi pontokkal együtt a szakmai vezető és a titkár rögzít a tagok számára kiküldött meghívóban, nevesítve a napirendi pontok előadóit.
A VÁRDAKEF elnöke a tagok közös szakmai álláspontjuk kialakítását követően megteszi konkrét javaslatait a helyi közigazgatás számára, szakmai véleményével segíti a döntési kompetenciával rendelkező közigazgatási szerveket a kábítószer / kereslet és kínálat/ ügyekkel kapcsolatos álláspontjuk kialakításában.
4. 1. Jelentések
A VÁRDAKEF minden évben részletes beszámolót készít az év során elvégzett munkájáról a helyi stratégia megvalósításának tükrében, amit kötelezően elküld a Nemzeti Drogmegelőzési intézetnek, továbbá az Önkormányzat illetékes szakbizottságának, valamint erről beszámol a Képviselő-testületnek.
5. Finanszírozás
A KEF elnöke felelős a KEF rendelkezésére álló pénzeszközök felhasználásáért.
A pályázati programokat a KEF valósítja meg, felügyeletét az Önkormányzat illetékes szakbizottsága látja el.